l   Praha - Tábor - České Budějovice - Rakousko

Novinky

Dálnice D3

Byl zahájen geotechnický průzkum pro tunel Kamenná Vrata (D3-0301)

27. 11. 2024

 Ředitelství silnic a dálnic dnes zahájilo podrobný geotechnický průzkum pro tunel Kamenná Vrata na budoucí středočeské části dálnici D3, který bude realizován formou ražby průzkumné štoly. Práce za cca 500 milionů korun (včetně DPH) potrvají přibližně tři roky.

Účelem podrobného geotechnického průzkumu a geotechnického monitoringu je získat detailní informace o struktuře a chování horninového masivu a tím minimalizovat geotechnická a ekonomická rizika v průběhu ražby samotného dálničního tunelu.

Průzkumná štola bude mít délku 1 617 m a bude ražena z jižního portálu budoucího tunelu, který bude umístěn u stávající silnice II/104 spojující Jílové u Prahy a Davli. Ražba bude realizována tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou v ploše výrubu 13,5 m2, což je přibližně 3 m x 3,7 m. Většina zeminy bude uložena na mezideponii přímo u portálu průzkumné štoly.

Samotná ražba průzkumné štoly bude trvat 25 měsíců. Před ražbou budou po dobu 4 měsíců probíhat přípravné práce, jako je vyhotovení projektu geologických prací, příprava pracoviště průzkumu a výkop portálu průzkumné štoly. Po ražbě bude následovat vyhodnocování výsledků a geotechnické monitorování, a to po dobu 16 měsíců. Celková délka realizace podrobného geotechnického průzkumu je tedy 45 měsíců.

Součástí průzkumu je i sledování hladiny podzemní vody ve vrtech, ale zejména ve studních, u nichž nelze vyloučit riziko ovlivnění jejich hladiny ražbou. V této souvislosti proto Ředitelství silnic a dálnic z preventivních důvodů intenzivně připravuje realizaci náhradních vodovodů v lokalitě Kamenná Vrata.

Tisková zpráva ŘSD z 27. 11.
Tisková zpráva ŘSD z 11. 11. 
Informační leták D3-0301
Video o průzkumných štolách tunelů středočeské dálnice D3

Článek redakce ZDOPRAVY.cz Přes 1,6 kilometru dlouhá štola. Začíná průzkum pro tunel Kamenná Vrata na středočeské D3
Článek redakce ZDOPRAVY.cz Další velká zakázka na středočeské D3. Silničáři vybrali průzkumníky k tunelu Kamenná Vrata





Tunel Kamenná je ražený tunel délky 1690 m s podélným sklonem 4 % (stoupá ve směru na Tábor). Tunel je navržen s nadložím až 36 m v místě tzv. jílovského zlomu, kde se setkávají prachovce a metabazalty. Pro zajištění přesných informací o masivu, kterým bude tunel procházet, je v celé délce raženého tunelu navržena průzkumná štola, která bude prováděna v rámci podrobného geotechnického průzkumu (projektanti PRAGOPROJEKT, a.s)

Zakázku na geotechnický průzkum získalo sdružení firem Metrostav TBR, Strabag SIS, PUDIS, PRAGOPROJEKT a GeoTec-GS.

Obsah těchto webových stránek je tvořen informacemi poskytnutými Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, projekčními, konzultačními a stavebními firmami, portálem ZDOPRAVY.CZ, dalších autorů, včetně vlastní činnosti správců těchto stránek. Práva majitelů autorských práv jsou vyhrazena. Veškerý obsah v podobě fotografií, animací, vizualizací, filmových materiálů a textů, uveřejněný na této webové prezentaci, je povolen pouze pro domácí použití. Toto omezení vylučuje použití informací a fotografií k jakékoliv veřejné produkci, k výrobě kopií, půjčování, publikování, prodeji apod. Porušování autorského práva je trestným činem.

Pokud má jakákoliv právnická nebo fyzická osoba zájem o použití těchto podkladů, je povinna oficiálně zažádat o souhlas majitele autorských práv, tj. převážně práv ŘSD ČR, redakce Zdopravy.cz, projekčních a konzultačních firem uvedených u zdrojů fotografií, rakouských médií a ASFINAG, doc. Petra Dolejše a dalších autorů obsahu. U všech textů, fotografií a videí jsou autoři uvedeni a jejich práva jste povinni respektovat.

Tato webová prezentace je vytvořena a provozována společností PRAGOPROJEKT, a.s.
© 2016 Ředitelství silnic a dálnic ČR a Pragoprojekt, a.s.