29. srpna v dopoledních hodinách byl slavnostně zahájen podrobný geotechnický průzkum, D3 SO 301 - 602 Tunel Kamenná Vrata.
Zahájení se konalo v místě budoucího jižního portálu tunelu Kamenná Vrata. Po slavnostním zahájení následovalo svěcení sochy sv. Barbory a křest průzkumné štoly.
Podrobný geotechnický průzkum realizuje sdružení firem Metrostav TBR, Strabag SIS, PUDIS, Pragoprojekt a GeoTec-GS a je financován ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Bude trvat 25 měsíců.
Tunel Kamenná Vrata je ražený tunel délky 1617 m s podélným sklonem 4 % (stoupá ve směru na Tábor). V tunelu se nacházejí čtyři propojky pro pěší (s podružnými rozvodnami) a jedna průjezdná propojka. Tunel je navržen s nadložím až 36 metrů v místě tzv. Jílovského zlomu, kde se setkávají prachovce a metabazalty. Pro zajištění přesných informací o masivu, kterým bude tunel procházet, je v celé delce raženého tunelu navržena průzkumná štola, která bude provedena v předstihu v rámci podrobného geotechnického průzkumu.
▶️ Článek v deníku ZDopravy
▶️ Podcast generálního ředitele ŘSD
Podrobný geotechnický průzkum realizuje sdružení firem Metrostav TBR, Strabag SIS, PUDIS, Pragoprojekt a GeoTec-GS a je financován ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Bude trvat 25 měsíců.
Tunel Kamenná Vrata je ražený tunel délky 1617 m s podélným sklonem 4 % (stoupá ve směru na Tábor). V tunelu se nacházejí čtyři propojky pro pěší (s podružnými rozvodnami) a jedna průjezdná propojka. Tunel je navržen s nadložím až 36 metrů v místě tzv. Jílovského zlomu, kde se setkávají prachovce a metabazalty. Pro zajištění přesných informací o masivu, kterým bude tunel procházet, je v celé delce raženého tunelu navržena průzkumná štola, která bude provedena v předstihu v rámci podrobného geotechnického průzkumu.
▶️ Článek v deníku ZDopravy
▶️ Podcast generálního ředitele ŘSD